دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۵:۳۴

در جلسه شورای عالی مخازن
روش‌های مطمئن افزایش تولید از میدان نفت سفید بررسی شد

باشگاه خبری فراساحل: کارشناسان و مدیران نفتی با هدف بررسی طرح افزایش تولید از میدان نفت سفید تشکیل جلسه دادند و روش‌های مطمئن افزایش تولید از این میدان را بررسی کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از معاونت منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه ریزی تلفیقی، در یکصد و سی ‌و نهمین جلسه کمیته مشاوران، نتایج مطالعه مخزن مربوط به میدان نفت سفید شامل بررسی خصوصیات مخزن، مدل استاتیک و دینامیک و سناریوهای افزایش تولید شامل پروفایل تولید و برآورد اقتصادی ارائه شد. در سناریوهای ارائه شده، تاثیر مواردی مانند قطع تولید گاز کلاهک یا ادامه تولید گاز از کلاهک، حفر چاه‌های جدید و تزریق گاز کم حجم جهت نگهداشت فشار و تزریق گاز پرحجم جهت فشار افزایی مورد بررسی قرارگرفته است. یکی از نکات قابل توجه در مورد میدان نفت سفید، ارتباط فشاری لایه‌های مختلف آن و همچنین ارتباط بین میدان نفت سفید و هفتکل است که مطالعه همزمان دو میدان و تکمیل اطلاعات می‌تواند در انتخاب سناریوهای مطمئن‌تر افزایش تولید موثر باشد.

در این نشست که با حضور مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی، سرپرست معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری، اعضای کمیته مشاوران مخازن، مسئولان و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان کارفرما و شرکت مشاوران انرژی تهران برگزار شد، اعضا شورای عالی مخازن نظرات اصلاحی خود را در جهت بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیت‌های موجود ارائه کردند. میدان نفت‌ سفید در ٦۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اهواز و در شمال غربی میدان هفتکل و در جنوب غربی میدان مسجد سلیمان واقع شده است. نخستین شناسایی منطقه در سال ۱۲۸٧ و حفر نخستین چاه در سال ۱۲۹۲ انجام شد اما اثبات ذخایر هیدروکربنی در سال ۱۳۱٧ با حفر چاه شماره ۵ انجام شد. تولید تجاری از میدان از سال ۱۳۲۴ آغاز شده است.



  کد خبر : 3723
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :